sreda, 12. marec 2014

Delo v šolstvu mora vedno strmeti k uspehu


Delo v šolstvu je svojevrstno in zanimivo, vsekakor pa zahteva spodbujanje razvoja šolstva. Pedagoški delavci, ki so v šolstvu zaposleni, se trudijo z učenjem, raziskovanjem, inovacijo, priporočili in podpiranjem razvoja sprememb v praksi, teoriji in v zakonodaji. Njihovo temeljno poslanstvo je vpeljevanje vseživljenjskega učenja s cilji trajnostnega razvoja, inovativnega okolja in inovativnosti. Tako omogočajo avtonomijo dejavnikom v procesu vzgoje in izobraževanja. Ljudje, ki delajo v šolstvu, strmijo k uspešnosti, na kakovost razvoja šolstva vplivajo z raziskavami, priporočili, podporo in inovacijami. Temeljna kompetenca pedagoškega svetovalca je pedagoško svetovanje, ki jo uresničuje s strokovnostjo in profesionalnostjo. Strategija pedagoškega svetovanja je tridelna: razvojnoraziskovalna (študijska), konzultacijska (pogovorna) in interpretativna (razlagalna).

Delo v šolstvu združuje kar nekaj poklicev, ki pa so vsi bolj ali manj usmerjeni v izobraževanje. V šolstvu najdete poklic učitelja razrednega pouka, srednješolskega profesorja, ravnatelja, učitelja športne vzgoje ter nekateri drugi poklici, ki sestavljajo šolski kolektiv. Delo v šolstvu zahteva ljubezen do poučevanja in predvsem ljubezen do otrok, kar je še posebej pomembno pri učiteljih razrednega pouka. Za poklic razredni učitelj se zahteva univerzitetna izobrazba pedagoške smeri razredni pouk na katerikoli od pedagoških fakultet. Po določenem času učitelj pripravnik pred komisijo opravlja strokovni izpit. Delovni prostor razrednega učitelja je najpogosteje učilnica in prostori v okolici šole, ki so namenjeni otrokom. Športna vzgoja poteka v telovadnici ali na igrišču. Na nekaterih šolah imajo kabinete, ki so namenjeni pripravi na pouk in shranjevanju didaktičnih in drugih pripomočkov. Delo je dinamično in zvečine poteka v dopoldanskem času. Druge dejavnosti, kot so roditeljski sestanki, govorilne ure ter predavanja in seminarji praviloma potekajo v popoldanskem času.

Delo v šolstvu je zanimivo, včasih tudi naporno in zahteva človeka, z veliko mero strpnosti, velikokrat pa se zgodi, da je učiteljeva želja po ustvarjalnosti in inovativnosti premočna, kar lahko povzroči iztrošenost kot posledico poklicnega izgorevanja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar